Produkty

Sportem a jídlem k lepší postavě

Každému se může stát, že udělá pár dietních chyb a pak během krátké chvíle přibere pár kilo. Důležité je si tyto chyby uvědomit a vše dát rychle do pořádku.

Sportem a jídlem k lepší postavě

Je nepříjemnou pravdou, že Češi nejsou zrovna hubení. Ono je to vlastně naopak. V Evropě patříme mezi nejtlustší, a i když ve světě ještě na ty „nejlepší“ stále nemáme, pomalu, ale jistě se blížíme. Alarmující je u nás hlavně strmý nárust obézních jedinců, kteří se však rekrutují nejen z řad dospělých, ale stále častěji i mladistvých a dokonce dětí. To je samozřejmě vysoce nepříjemné zjištění, jelikož obézní mladí budou jednou obézní v produktivním věku. A tehdy mohou nastat problém, jelikož lidé, co mají až příliš velkou nadváhu, obvykle mívají tendence k mnoha chronickým chorobám. Jejich léčba je nejen velice obtížná, ale zároveň většinou i docela drahá. Obezita tak docela dost zasahuje zdravotní systém.

Basketball

Jak to tedy řešit? Pokud chcete být fit, měli byste se v první řadě hlídat, třeba pomocí BMI kalkulačky. Je to mnohem lepší než se spoléhat pouze na váhu. Tu konec konců ale budete potřebovat tak či onak. Hmotnost je totiž jednou z veličin, které se do kalkulačky zadávají. Dále je potřeba vyplnit věk a také výšku postavy. Čím vyšší číslo vám vyjde, tím nezbytnější pro vás bude začít s procesem hubnutí.

Hubnutí samo o sobě nemusí být hororem, jak si to možná někdo představuje. Musíte však vědět, jak na to. Samozřejmě, že se neobejdete beze změny jídelníčku. Někdy se nemusí jednat o žádnou velkou změnu, někdy je potřeba být radikální. A to hlavně v případech, kdy jste byli doteď zvyklí pojídat polotovary a živit se v hojné míře u stánků s rychlým občerstvením. Toho byste měli zanechat a tato jídla vyměnit za čerstvou zeleninu a ovoce. Maso samozřejmě můžete, ale jen v omezené míře a ideálně pouze rybí, případně drůbeží.

Činky

Ani na sport by se nemělo zapomínat. Bez změny jídelníčku většinou hubnout nejde, ale bez správného pohybu je to také složité. Není potřeba, abyste ze sebe dělali atlety. Bohatě postačí na pár desítek minut vyběhnout minimálně třikrát za týden někam do parku nebo k řece. Během teplých měsíců se doporučuje jezdit na kole nebo in-linech.